Monday, February 16, 2015

Marketing turizam Dubaija

Šta je to šta Dubai može još da nam ponudi, da li smo otkrili sve o tom gradu – državi.
Kakva je njihova strategija marketinga u online turizmu ?

Kako žele da se re/pozicioniraju u glavama turista ?


Marketing turizam Dubaija


Dubai se nalazi u Ujedinjenim Arapskim emiratima i smješten je na obali Persijskog zaliva. Nadmorska visina mu je 16 m. 
Dubai je jedan od najvećih emirata u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Glavni grad ovog emirata se takođe zove Dubai i u njemu živi oko 1.241.000 stanovnika. Poznat je u svijetu kao jedan od najatraktivnijih turističkih destinacija.
Poslije 
Šangaja, Dubai je grad sa najbržim razvojem, svakog dana se u prosjeku izgradi 800 novih stanova ili kuća.





U prošlosti, ovaj grad, kao uostalom i veći dio ovog dijela svijeta, živio je od 
ribolova i lova na školjke. Situacija se drastično promjenila pronalaskom nafte, a cijela ova regija je veoma bogata naftom. Od kada su 1971. godine Dubai i ostalih šest emirata oformili Ujedinjene Arapske Emirate, ova država je u vrhu svjetskih proizvođača. To je dalo mogućnosti i ovom gradu kao i cijelom emiratu da brzo napreduje.

Znajuci da nafta neće vječno trajati a da bi i dalje dobijali od ulaganja novostečenog novca uložili su u turisticki razvoj mjesta. I to im se višestruko vratilo.

Danas je Dubai grad prestiža za veliki broj turista iz vrhova svijetske elite. Iako je grad nastao na proizvodnji nafte, ona sada učestvuje sa samo 4% u ukupnom nacionalnom dohotku koji iznosi preko 45 milijardi dolara. Dubai je danas diznilend bliskog Istoka – mega city sa svijetskim atrakcijama s ulogom novog igrača na globalnoj turističkoj mapi.



                                               

U početku su građevine bile nešto skromnije da bi 1990-ih godina počeli da se grade objekti koji bi mogli da se nazovu svjetskim čudima. Jedan od takvih je hotel Al Arab, koji je zvanično najveći i najviši hotel na svetu, i ujedno jedini hotel sa 7 zvjezdica. Napravljen je u obliku jedra na ribarskom brodiću po želji samog emira. Ulazni hol je najveći na svetu, viši od same Ajfelove kule. Međutim nakon njegovog završetka počele su da se grade još nestvarnije tvorevine: poluostrva u obliku palme i ostrva koja zajedno prave izgled cijele zemaljske površine. Jedno vještački napravljeno ostrvo na tom arhipelagu košta preko 30 miliona dolara. Cijeli grad ima veliki broj luksuznih tržnih centara, a jedan od njih je toliko veliki da su u njemu smjestili skijašku stazu.





Sadašnja strategija Dubaija je kreirati ga na mapi kao turistički centar – pozicionirati ga kao grad otvoren za sve. Jedan je od najposjećenijih gradova na svjetu od strane međunarodnih putnika.

U gradu danas živi 200 nacionalnosti u savršenom miru i poštovanju. 80 % stanovništva nije domaće. 
80 % prihoda je od leissure turizma.

Tri akcenta su stavljena u prvi plan  :
1)      Akcenat na porodice i njihovu razonodu – veliki broj dolazaka i više prilika
2)      10 – milioniti posjetilac 2013 na 20 – milionitog posjetioca 2020
3)      Produženje trajanja boravka – dovesti više posjetilaca i kreirati više prilika da provedu vrijeme u Dubaiju. Raznovrsnom ponudom produžiti vrijeme boravka u Dubaiju. Pristupa se ulaganju u izgradnji hotela sa tri i četri zvjezdice.


Tradicionalni mediji igraju veliku ulogu u promociji ponude Dubaija dok digitalni pomažu ljudima da izaberu sledeću destinaciju brže.
Društveni mediji – glavni izvor ne samo informacija  već komunikacije ( priče ) sa svijetom.
Preko njih se može početi priča i razmjena, komunikacija i dijeljenje svog iskustva i perspektive Dubaija sa svijetom.



Internet marketing i društvena kampanja

Content marketing podrazumijeva kreiranje sadržaja kojim ćemo privući posjetioce, potom pretvaranje posjetioca (konzumenta naših web sadržaja) u potencijalnog kupca te pretvaranje tog potencijalnog kupca u kupca i na kraju pretvaranje kupca u lojalnog kupca. Aktivnosti ne prestaju kada se kreira i objavi sadržaj, bitno je zatvoriti cijeli krug, inače dugoročno ova strategija, kao ni bilo koja druga, nema smisla.

U Dubaiju su to shvatili i primjenili. Napravili su novi kreativni web sajt prilagođen savremenom turisti. 
Novi sajt pruža zanimljiv, informativan i intuitivni doživljaj za posjetioce kao i bogat sadržaj za raznovrsne 
turiste. Pregled za mobilne aplikacije pokazuje kako putnik može koristiti mobilnu tehnologiju kako bi 
poboljšao svoje iskustvo putovanja. Na njihovoj novoj web stranici tehnologija i povezivanje ima nevjero -
vatan potencijal za poboljšanje turističkog iskustva. Tehnologija ne samo da mjenja kako i zašto pu -
jemo, takođe ima potencijal da utiče gdje ćemo izabrati da putujemo.


Posebna Aplikacija - vodič za individualnog posjetioca
(Veza tehnolgije i društvenih mreža ), šta mu možemo ponuditi.


   



Mobilna aplikacija koja će pomoći da iskusite što više znamenitosti, atrakcija, događaja u Dubaiju. Da bi dobili najviše od svoje posjete mobilna aplikacija će Vam pomoći da doživite što više ( sve što je moguće ) u Dubaiju. S ove mobilne inspiracije dobit ćete različite ideje šta i gdje istražiti na osnovu doba dana, Vaše lokacije i interesa. U svom listingu ima polje „ Moja putovanja „ alat , koristan info o Dubai kulturi i etici i mogu-ćnost da se koristi taxi i pozive hitna jednim klikom, uključujući i posebne ponude, atrakcije.
Možete pogledati na sajtu : www.dubaitourism.ae  najdirektniju marketing mobilnu aplikaciju – moje turističko putovanje u Dubai.


My Dubai – društvena kampanja #mydubai

Prva autobiografija grada preko društvenih mreža. Suština kampanje je da stanovnici i turisti prenesu pravi život Dubaija i snažne momente svog iskusta u Dubaiju.
Da se kroz fotografije prikaže svijetu lijep život, jedinstvene vrijednosti i prava kultura i duša grada izmedju urbanog i savremene tehnologije.Kreirali su autobiografiju grada kroz oči stanovnika što prevazilazi sve granice. Na taj način su povezalii ljude koji žive ovdje i posjetioce.





Žele da ovim kampanjama postanu destinacija kojoj će se ljudi stalno vraćati. Da Dubai turisti može da pruži mnogo više od jednog dolaska zahvaljujući svojoj raznovrsnoj ponudi prilagođenoj savremenom turisti.


Puno planiranja i rada je potrebno da bi ljudi dolazili u Dubai. Postavili su sebi jasnu viziju sopstvenog razvoja, nemoguće ne postoji za njih. Dubai ne odmara na svojim lovorikama, stalno ulaže. Cilj je zadržati snagu u regijama u kojima su jaki i ulagati u nova tržišta. Neka tržišta trebaju više znanja o Dubaiju, da bi bili svjesni njihove raznovrsne ponude. Već znaju ali da bi se vratili ponovo i ponovo. Da ih ubjede šta sve Dubai ima da im ponudi, da su toga stalno svjesni. Da dublje upoznaju Dubai.
Ljudi razmišljaju da dođu vremenom ali Dubai želi da dođu sada. 

Prošlo je vrijeme Storytelling-a, ulazimo u eru Story doing-a. Nemoj da mi pričaš – uradi to. Na drugom mestu je promjena priče o digitalizaciji. Svijet je postao digitalni, a ne marketing. Dakle, ne digitalni marketing nego marketing u digitalnom svijetu.





Odlučiti se da dođu sada u Dubai - to je poenta priče.
Reklama ne može to uraditi. Suština su priče posjetilaca koji su bili u Dubai i kome su prenijeli to iskustvo. Posjetioci koji su sami istražili, otkrili, napisali i prenijeli priču o Dubaiju na osnovu vlastitog doživljaja.

To je malo sijeme koje treba sijati i koje treba graditi i graditi. Osoba je istinski zastupnik jer je uživala u svom iskustvu u Dubaiju. Posjetioci sami kreiraju kampanju da dodju SADA u Dubai .

Dubai je grad gdje je ENERGIJA koja stalno protiče.
Suština marketinga je da treba biti prisutan i važan na svim platformama i iskoristiti svaku priliku. I uticati na svaku priliku koja je dostupna za nas sada i ovdje.





1 comment:

  1. Wynn Las Vegas - Mapyro
    Wynn Las Vegas. 3131 South Las Vegas Blvd. The property was 강원도 출장샵 built in 1973 서울특별 출장샵 as 춘천 출장샵 the resort, 화성 출장마사지 but 광주광역 출장안마 in 2019 it's re-opened and a new lease was awarded

    ReplyDelete