Šta je to šta
Dubai može još da nam ponudi, da li smo otkrili sve o tom gradu – državi.
Kakva je njihova strategija marketinga u online turizmu
?
Kako žele da se
re/pozicioniraju u glavama
turista ?
Marketing
turizam Dubaija
Poslije Šangaja,
U prošlosti, ovaj grad, kao uostalom i veći dio ovog dijela svijeta, živio je od ribolova i lova na školjke. Situacija se drastično promjenila pronalaskom nafte, a cijela ova regija je veoma bogata naftom. Od kada su 1971. godine
Znajuci
da nafta neće vječno trajati a da bi i dalje dobijali od ulaganja novostečenog
novca uložili su u turisticki razvoj mjesta. I to im se višestruko vratilo.
Danas
je Dubai grad
prestiža za veliki broj turista iz vrhova svijetske elite. Iako je grad nastao
na proizvodnji nafte, ona sada učestvuje sa samo 4% u ukupnom nacionalnom
dohotku koji iznosi preko 45 milijardi dolara. Dubai je danas diznilend bliskog Istoka –
mega city sa svijetskim atrakcijama s ulogom novog igrača na globalnoj
turističkoj mapi.
U
početku su građevine bile nešto skromnije da bi 1990-ih godina počeli da se grade objekti koji bi mogli da se
nazovu svjetskim čudima. Jedan od takvih je hotel Al Arab, koji je zvanično najveći i najviši hotel na svetu, i
ujedno jedini hotel sa 7 zvjezdica. Napravljen je u obliku jedra na ribarskom
brodiću po želji samog emira. Ulazni hol je najveći na svetu, viši od
same Ajfelove kule. Međutim nakon njegovog završetka počele su da se
grade još nestvarnije tvorevine: poluostrva
u obliku palme i ostrva koja
zajedno prave izgled cijele zemaljske
površine. Jedno vještački napravljeno ostrvo na tom arhipelagu košta preko
30 miliona dolara. Cijeli grad ima veliki broj luksuznih tržnih centara, a
jedan od njih je toliko veliki da su u njemu smjestili skijašku stazu.
Sadašnja strategija Dubaija je kreirati ga na mapi kao turistički centar –
pozicionirati ga kao grad otvoren za
sve. Jedan je od najposjećenijih gradova na svjetu od strane međunarodnih
putnika.
U gradu danas živi 200 nacionalnosti u savršenom miru i poštovanju. 80 % stanovništva nije domaće.
80 % prihoda je od leissure turizma.
Tri akcenta su stavljena u prvi plan :
1)
Akcenat
na porodice i njihovu razonodu –
veliki broj dolazaka i više prilika
2)
10 –
milioniti posjetilac 2013 na 20 – milionitog posjetioca 2020
3)
Produženje
trajanja boravka – dovesti više posjetilaca i kreirati više prilika da provedu
vrijeme u Dubaiju. Raznovrsnom ponudom
produžiti vrijeme boravka u Dubaiju. Pristupa se ulaganju u izgradnji hotela sa
tri i četri zvjezdice.
Tradicionalni mediji igraju veliku ulogu u promociji ponude Dubaija dok digitalni
pomažu ljudima da izaberu sledeću destinaciju brže.
Društveni mediji – glavni izvor ne samo
informacija već komunikacije ( priče )
sa svijetom.
Preko njih se može početi priča i razmjena, komunikacija i dijeljenje svog
iskustva i perspektive Dubaija sa svijetom.
Internet marketing i društvena
kampanja
Content marketing
podrazumijeva kreiranje sadržaja kojim
ćemo privući posjetioce, potom pretvaranje posjetioca (konzumenta naših web
sadržaja) u potencijalnog kupca te pretvaranje tog potencijalnog kupca u kupca
i na kraju pretvaranje kupca u lojalnog kupca. Aktivnosti ne prestaju kada se
kreira i objavi sadržaj, bitno je zatvoriti cijeli krug, inače dugoročno ova
strategija, kao ni bilo koja druga, nema smisla.
U Dubaiju su to shvatili i primjenili. Napravili
su novi kreativni web sajt prilagođen
savremenom turisti.
Novi sajt pruža zanimljiv, informativan i intuitivni
doživljaj za posjetioce kao i bogat sadržaj za raznovrsne
turiste. Pregled za
mobilne aplikacije pokazuje kako putnik može koristiti mobilnu tehnologiju kako
bi
poboljšao svoje iskustvo putovanja. Na njihovoj novoj web stranici
tehnologija i povezivanje ima nevjero -
vatan potencijal za poboljšanje
turističkog iskustva. Tehnologija ne
samo da mjenja kako i zašto pu -
jemo, takođe ima potencijal da utiče gdje ćemo izabrati da putujemo.
Posebna Aplikacija - vodič za
individualnog posjetioca
(Veza tehnolgije i društvenih mreža ), šta mu možemo ponuditi.
Mobilna aplikacija koja će pomoći da iskusite što više
znamenitosti, atrakcija, događaja u Dubaiju. Da bi dobili najviše od svoje
posjete mobilna aplikacija će Vam pomoći da doživite što više ( sve što je
moguće ) u Dubaiju. S ove mobilne inspiracije dobit ćete različite ideje šta i
gdje istražiti na osnovu doba dana, Vaše lokacije i interesa. U svom listingu
ima polje „ Moja putovanja „ alat , koristan info o Dubai kulturi i etici i
mogu-ćnost da se koristi taxi i pozive hitna jednim klikom, uključujući i
posebne ponude, atrakcije.
Možete pogledati na sajtu : www.dubaitourism.ae najdirektniju marketing mobilnu aplikaciju – moje
turističko putovanje u Dubai.
My Dubai – društvena kampanja
#mydubai
Prva
autobiografija grada preko društvenih mreža. Suština kampanje je da stanovnici
i turisti prenesu pravi život Dubaija i snažne momente svog iskusta u Dubaiju.
Da se kroz
fotografije prikaže svijetu lijep život, jedinstvene vrijednosti i prava
kultura i duša grada izmedju urbanog i savremene tehnologije.Kreirali su
autobiografiju grada kroz oči stanovnika što prevazilazi sve granice. Na taj
način su povezalii ljude koji žive ovdje i posjetioce.
Žele da ovim
kampanjama postanu destinacija kojoj će se ljudi
stalno vraćati. Da Dubai turisti može da pruži mnogo više od jednog dolaska
zahvaljujući svojoj raznovrsnoj ponudi prilagođenoj savremenom turisti.
Puno planiranja i rada je potrebno da bi ljudi dolazili u Dubai. Postavili
su sebi jasnu viziju sopstvenog razvoja, nemoguće ne postoji za njih. Dubai ne
odmara na svojim lovorikama, stalno ulaže. Cilj je zadržati snagu u regijama u
kojima su jaki i ulagati u nova tržišta. Neka tržišta trebaju više znanja o Dubaiju, da bi bili svjesni
njihove raznovrsne ponude. Već znaju ali da bi se vratili ponovo i ponovo. Da
ih ubjede šta sve Dubai ima da im ponudi, da su toga stalno svjesni. Da dublje
upoznaju Dubai.
Ljudi razmišljaju da dođu vremenom ali Dubai želi da dođu sada.
Prošlo
je vrijeme Storytelling-a, ulazimo u eru Story
doing-a. Nemoj da mi pričaš – uradi to. Na drugom mestu je promjena priče o
digitalizaciji. Svijet je postao digitalni, a ne marketing. Dakle, ne digitalni
marketing nego marketing u digitalnom svijetu.
Odlučiti se da dođu sada u Dubai - to je poenta
priče.
Reklama ne može
to uraditi. Suština su priče posjetilaca
koji su bili u Dubai i kome su prenijeli to iskustvo. Posjetioci koji su sami
istražili, otkrili, napisali i prenijeli priču o Dubaiju na osnovu vlastitog
doživljaja.
To je malo sijeme
koje treba sijati i koje treba graditi i graditi. Osoba je istinski zastupnik
jer je uživala u svom iskustvu u Dubaiju. Posjetioci sami kreiraju kampanju da
dodju SADA u Dubai .
Dubai je grad
gdje je ENERGIJA koja stalno
protiče.
Suština
marketinga je da treba biti prisutan i važan na svim platformama i iskoristiti
svaku priliku. I uticati na svaku priliku koja je dostupna za nas sada i ovdje.
Wynn Las Vegas - Mapyro
ReplyDeleteWynn Las Vegas. 3131 South Las Vegas Blvd. The property was 강원도 출장샵 built in 1973 서울특별 출장샵 as 춘천 출장샵 the resort, 화성 출장마사지 but 광주광역 출장안마 in 2019 it's re-opened and a new lease was awarded